Ocenění RetailDesign pro nápady a autenticitu

Mix architektury, barev, materiálů, osvětlení a merchandisingu

Svými vydařenými koncepty a designy obchodů ovládly ocenění RetailDesign tentokrát butik „Sonia Rykiel“ z pařížské čtvrti Saint-Germain-des-Prés, společnosti „Vitra & Camper Pop-up“ ve Weilu na Rýně a „Whole Foods Market“ v americkém Daytonu. EHI a Messe Düsseldorf již podeváté předaly ocenění RetailDesign veletrhu EuroShop. Toto ocenění bylo uděleno v rámci druhého veletrhu C-Star v čínské Šanghaji.Rozhodujícími kritérii pro získání tohoto ocenění byl výjimečný mix architektury obchodu, barev, materiálů, osvětlení a vizuálního merchandisingu s jasným posláním.

Sonia Rykiel

Sonia Rykiel vytvořila 50 000 knihami ve svém stejnojmenném módním butiku velmi zvláštní interiér. Hybridní koncept obchodu je připomínkou čtvrti Saint-Germain-des-Prés v Paříži, která se ve 20. století mohla pochlubit mnoha kavárnami a prodejnami knih.

Obchod otevřený v březnu 2015 prezentuje zboží v redukovaném prostředí: v přízemí pronikají oděvy ve výklencích rovnou strukturou dřevěných regálů sahajících až ke stropu, pulty vroubí uličky. V patře tvoří červeně lakované stěny harmonický kontrast k podlahám pokrytým modrým kobercem, jehož součástí je poutač se vzorkem červených rtů. Dalším pohledem jsou stříbrné displeje, jejichž doplňkem jsou umělecké malby.

Díky skleněnému stropu, jímž proniká denní světlo, a černé oceli velmi dobře vynikají různé materiály a barvy designu obchodu.

Vitra & Camper Pop-up

Od června do září 2015 se prezentovala španělská značka obuvi Camper v kampusu skupiny Vitrashop ve Weilu na Rýně. V popředí společného projektu Pop-up bylo ověření nových retailových služeb ve stacionárním obchodě. Pod kopulí „Buckminsterova Fuller Dómu“, jíž proniká denní světlo, se nachází oválný prostor s rovněž oválnou konstrukcí z regálů, v jejichž vnitřku se nabízejí boty. Prostor mezi regály a vnějšími stěnami byl využit pro informace o značce Camper.

K digitální prezentaci patří individuální kódy QR; stejně jako skenery chodidel zajišťují přístup ke službám v obchodě a zprostředkují možnost, jak si nechat vytvořit vložky do bot. Dva monitory fungují jako „digitální prodloužení regálů“, protože tato služba představuje pouze výběr sortimentu.

 

Pokračování článku a mnoho dalšího naleznete v červnovém čísle Retail News…

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *