Češi a Slováci vloni nakoupili 218 tun fairtradové kávy

Prodej fairtradové čokolády vzrostl o 500 %

Objem prodaných výrobků s certifikací Fairtrade se celosvětově zvyšuje. Tento trend se projevuje i v České republice a na Slovensku. Obrat za prodej fairtradových výrobků dosáhl v Česku …….mil. korun. Nejprodávanějším fairtradovým artiklem je káva, které se v roce 2015 prodalo v Česku 173 tun a na Slovensku 45 tun. V ČR tvoří 61 % z prodejů fairtradových výrobků.

Na druhém místě je s obrovským nárůstem a s 15% podílem celkových prodejů kakao a výrobky z něj, kam se řadí i čokoláda a cukrovinky. U čokolády došlo oproti roku 2014 k největšímu nárůstu: prodej vzrostl o 500 %. V těsném závěsu a se 14% podílem jsou ostatní potraviny, kam patří především cukr a zmrzlina. Na Slovensku je na prvním místě káva s 60 %, na druhém kakao a čokoláda s 34 %. Čaj se 4 % je na místě třetím. Ostatní produktové kategorie se dělí o zbytek.

Hana Chorváthová, ředitelka Fairtrade Česko a Slovensko, výsledky upřesnila: „Káva je u nás stále nejznámějším fairtradovým výrobkem. V absolutních číslech sice došlo k mírnému poklesu, který byl zapříčiněný ukončením prodeje fairtradové kávy v kavárnách Starbucks v ČR, ovšem bez zahrnutí firmy Starbucks prodej kávy u nás vzrostl o 20 %, na Slovensku prodeje vzrostly dokonce o 34 %. Navíc očekáváme další významný nárůst prodeje, protože v letošním roce se zapojují do prodeje fairtradové kávy také společnosti OMV a Benzina.“

Fairtrade program pro kakao

V roce 2015 se do České republiky poprvé dostaly produkty s označením „Fairtrade program pro kakao“ (Fairtrade Cocoa Programme). Program zjednodušuje podmínky pro zpracovatele a zároveň dává nové obchodní příležitosti organizacím farmářů. Obchodníci program využili a uvedli na český trh několik značek výrobků. To v důsledku přineslo výrazný nárůst v prodeji fairtradového kakaa a výrobků z něj.

Celosvětově byl v roce 2014, kdy došlo k zavedení programu pro kakao, nárůst této komodity 24 %.

 

Pokračování článku a mnoho dalšího naleznete v červnovém čísle Retail News…

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.