Spotřebitel preferuje rychlost a snadný výběr zboží

Očekáváme originalitu a potěšení

Dnešní spotřebitel má rád jednoduchost, preferuje snadný výběr zboží a služeb, které si chce užít a hlavně bez komplikací. Přibližně třetina Čechů věnuje před nákupem čas detailnímu mapování značek. Originalitu a potěšení i od běžných výrobků očekává 53 % lidí ve světě, v České republice „jen“ 36 %.

 Necelá polovina Čechů (45 %) zastává názor, že je lepší kupovat výrobky známých značek, protože se člověk může spolehnout na jejich kvalitu. Ve světě je důraz na značkové výrobky vyšší a stejný názor sdílí 61 % lidí, vyplývá ze studie GfK Consumer Life/Consumer Values, realizované v roce 2015 ve 27 zemích. S výše uvedenými postoji ke značkovým výrobkům nesouhlasí pouze pětina Čechů.

Před důležitým nákupem tráví ve světě čas vyhledáváním informací o značkách 62 % lidí, v České republice je tomu tak u 36 % osob. I když je toto procento nižší v porovnání se světem, i tak v České republice mírně převládá podíl hledajících informace nad těmi, kteří si informace o značkách dopředu nezjišťují (32 %). Zatímco ve světě je podíl mužů a žen mapujících si trh před důležitým nákupem přibližně stejný, v České republice si dopředu informace o značkách vyhledávají o něco více muži (38 %) než ženy (33 %).

V jednoduchosti je síla

„Čím méně, tím lépe. Takto by se daly charakterizovat postoje 56 % lidí ve 27 sledovaných zemích, kteří souhlasí s tím, že mají-li menší počet produktů v nabídce, snadněji se pak rozhodují při výběru zboží a jeho nákupu. V naší zemi tento názor zastává o něco méně než polovina osob (48 %), negativně se k němu staví 20 % Čechů.

Jednoduchost je pro lidi důležitá i v případě uživatelských vlastností výrobků a služeb. Pokud je produkt uživatelsky příliš složitý, ztrácí o něj zájem 56 % lidí ve světě. Stejný názor převládá i mezi Čechy (souhlasí 37 %, nesouhlasí 29 %). Větší nechuť k uživatelsky složitým výrobkům přitom projevují jak ve světě, tak v Čechách ženy než muži,“ říká Lenka Harmon, Sector Leader Consumer Goods.

Zatímco ve světě novinky mezi výrobky a službami vždy vyhledává více jak polovina lidí, Češi jsou v tomto směru méně proaktivní a novinky vyhledává 29 %. Rozdíly v zájmu o novinky jsou mezi ženami a muži jen velmi malé.

Spíše než novinky Češi od výrobků očekávají originalitu a potěšení, a to i v případě běžných výrobků (36 %), podíl osob se stejným postojem je ve světě opět vyšší (53 %). Když si lidé oblíbí nějaký výrobek či službu, pak více jak polovina osob ve světě a 38 % obyvatel  ČR se snaží o těchto produktech a službách informovat druhé.

 

Pokračování článku a mnoho dalšího naleznete v květnovém čísle Retail News…

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.