Výživa pro děti

Hlavně přírodní složení!

Vývoj v oblasti kojeneckých výživ a stravy pro nejmenší děti jde ruku v ruce s aktuálním technologickým i vědeckým pokrokem. Výrobci dobře vědí, že musí nabízet produkty ve špičkové kvalitě a atraktivním obalu, ovšem zároveň za přijatelnou cenu.

Každá maminka si pečlivě vybírá, co svému dítěti naservíruje. Producenti i obchodníci se shodují, že dávno již není nejdůležitějším kritériem cena.

Současné maminky sázejí především na kvalitu, proto se snaží volit takové produkty, které budou dobře chutnat a ze kterých zároveň jejich potomek získá veškeré důležité látky potřebné pro optimální vývoj.

Velkou roli při nákupním rozhodování v tomto segmentu trhu hraje také doporučení pediatra, výživového specialisty a osobní zkušenosti ostatních maminek.

Mléko v jídelníčku dětí? Těm českým chybí!

Mléko je pro zdravý vývoj dětí nepostradatelnou částí jídelníčku. Z nedávné studie vyplynulo, že české děti mají mléka málo, což může mít za následek například pomalejší růst nebo svalovou slabost. Správná výživa už od batolecího věku se zásadně podílí na programování metabolismu do dalšího života. Jídelníček batolete má obsahovat kromě masa, ryb, drůbeže, vajíček, luštěnin, cereálií, ovoce a zeleniny i dostatečné množství mléka a mléčných výrobků.

„V batolecím období dítě velmi rychle roste a celkově se vyvíjí jeho organismus. Proto mají děti do zhruba tří let věku výrazně vyšší nároky na skladbu stravy než starší děti nebo dospělí. A právě díky mléku můžeme malým dětem dodat přesně ty živiny, které potřebují, jako jsou mikronutrienty – železo, vápník, vitamin D,“ říká MUDr. Radana Kotalová z Pediatrické kliniky FN Motol, specialistka na výživu nejmenších dětí a zástupkyně iniciativy 1000 dní do života. Právě vyjmenovaných mikronutrientů přijímají batolata v běžné stravě nedostatek.

Nedostatkem vitaminu D trpí podle studie 62 % českých batolat, nedostatkem vápníku 36 % a kvůli nedostatku železa se 10 % půlročních až ročních dětí potýká dokonce s chudokrevností nebo nechutenstvím.

Kojenecká mléka: co nejblíže tomu mateřskému!

„Výrobci kojenecké výživy se snaží co nejvíce přiblížit složení mateřského mléka, aby mohli nabídnout produkt co nejpodobnější přirozené potravě nejmenších dětí. V rámci nedávno realizované klinické studie TUMME bylo totiž zjištěno, že jedna z unikátních složek mateřského mléka, tzv. lipo-proteinová membrána mléčného tuku (MFGM), výrazně ovlivňuje vývoj kojenců. Studie dokazuje, že u kojenců krmených mateřským mlékem nebo inovovanou kojeneckou výživou s obsahem MFGM byl ve dvanácti měsících věku zaznamenán lepší vývoj poznávacích funkcí, a také výrazně nižší výskyt zánětu středního ucha, než u kojenců krmených standardní výživou. Tento výzkum náhradní kojenecké výživy byl vůbec prvním svého druhu a je možné, že způsobí revoluci na trhu daného segmentu.

Sunar již jde v linii těchto trendů delší dobu. Všechny výrobky náhradní mléčné výživy naší značky obsahují mléčný tuk. Nepřestáváme sledovat nejnovější trendy a pokračujeme ve vývoji a inovacích našich produktů,“ říká Klára Jakubcová, brand managerka Sunar ze společnosti HERO.

Její slova potvrzuje také Richard Zelenka ze společnosti Humana: „Platí trend „co možná nejblíže mateřskému mléku“, ovšem nikoli stylem „vyskytuje se to v mateřském mléku, tak to tam přidáme“. Výrobci si nechávají realizovat klinické studie, řídí se vědeckými poznatky. V zemích třetího světa je kladen důraz na dostupnost kojenecké výživy jako zdroje (často jediného) živin pro dítě, v rozvinutých zemích stoupá zájem o segmenty, jako jsou kojenecká mléka pocházející z ekologického zemědělství bez GMO (geneticky modifikovaných krmiv). Naše filozofie vychází z toho, že nestačí pouze odpovídající složení ve smyslu receptury, nutná je také „nutritional adequacy“, což bych přeložil jako výživovou dostupnost, neboli to, jak jsou tyto živiny pro organismus dostupné. A zde hrají roli zemědělské technologie, logistika (co nejkratší doba transportu) a šetrně výrobní postupy. Takto se v maximální míře blíží kojenecké mléčné produkty původnímu vzoru přírodní a přirozené výživy.“

 

 

Pokračování článku a mnoho dalšího naleznete v květnovém čísle Retail News…

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *