Grilování: sezona začíná zdravěji!

Češi jsou věrni klasice, jen ve zdravější verzi

Stejně jako kulinaření se i grilování stalo módním trendem, společenskou událostí. A zdaleka se již negrilují jen klobásy nebo kuřecí maso, rádi experimentujeme, zkoušíme nové, nepoznané chutě a nebráníme se ani troše exotiky.

Od jara do podzimu jsou nejrůznější zahradní nebo barbecue party pravidelnou součástí setkání rodiny nebo přátel ve většině českých domácností. Teplé slunečné víkendy bez grilování si nedovedou představit tři ze čtyř Čechů.

Značka Velkopopovický Kozel provedla spotřebitelský průzkum, z něhož jednoznačně vyplynulo, že Češi jsou nejen pivním, ale i „grilovacím národem“. Celých 96 % populace v České republice grilování už někdy zažilo a z toho 98 % respondentů potvrdilo, že grilují několikrát do roka, pro 92 % oslovených se stalo příležitostí pro setkání rodiny a přátel. Grilují se masa, sladkovodní i mořské ryby, různé druhy zeleniny a sýry na všechny způsoby.

Grilovací balíčky – nová příležitost pro řetězce

Domácí grilování se stalo v minulých letech jednou z častých volnočasových aktivit českých domácností. Na nový trend velmi rychle zareagovali výrobci i obchodníci prostřednictvím nabídky specializovaných balených výrobků s označením „na gril“, „grilovací“ a podobně, které obsahují různé typy masa a uzenin. Podle Spotřebitelského panelu GfK (období 2014 a 2015) si takovéto výrobky balené jak výrobcem, tak řetězcem, s tímto speciálním názvem v roce 2015 nakoupila pětina českých domácností.

Domácnosti speciální výrobky na gril nakupují minimálně 2x ročně, na jeden nákup domácnost zakoupí 800 g výrobku. Celkově za rok utratí za tuto kategorii kupující průměrně 200 Kč. V rámci výdajů kupujících domácností grilovací balíčky meziročně vzrostly více jak o 50 % a nejčastěji název „na gril“ nebo „grilovací“ nesou uzeniny, v celkovém nakoupeném objemu mají 90% podíl. Druhou příčku zaujalo maso a až na třetím místě je drůbež, s výrazným meziročním poklesem.

Největší část nákupů masa a uzenin na gril probíhá v diskontních prodejnách, kde domácnosti utratí výraznou většinu všech výdajů do této kategorie.

V diskontních řetězcích domácnosti mají výdaje na jeden nákup o 10 % vyšší než je průměr a také zde nakupují tuto kategorii minimálně 2x do roka.

Kuřecí je osvědčenou klasikou

Kuřecí maso je všeobecně oblíbené pro svoji rychlou úpravu, nízký obsah tuku, vysoký obsah bílkovin a dalších užitečných látek, ale také pro nespočet možností, jak jej lze ochutit.

„V období grilovací sezóny zaznamenáváme vyšší poptávku po chlazených kuřecích dílech, a to jak v podobě nemarinovaného, tak i marinovaného masa. Stále žádanějším výrobkem jsou kuřecí stehenní řízky, které jsou pro svou šťavnatost ideální volbou pro grilovací období. Další oblíbenou variantou jsou kuřecí křídla, ale také paličky, protože maso od kosti, které je navíc rychle hotové, je skvělou volbou na první fázi grilování. Kuřecí maso je také ideálním adeptem na gril, pokud si přes léto chcete udržovat štíhlou linii. V tomto směru jsou nejžádanější prsní řízky,“ uvádí Mgr. Tea Mucková, specialista marketingu společnosti Vodňanská drůbež, která si zakládá na tom, že pružně reaguje na změny chování spotřebitelů.

Samozřejmostí je garance českého původu dodávaného drůbežího masa, důležitým aspektem jsou i samotné marinády, ve kterých firma kuřecí díly marinuje. Ty jsou výhradně bez obsahu tzv. éček.

A novinky pro letošní sezonu? V oblasti „gril“ sortimentu se jedná o Maxi balení na gril v praktickém kyblíku o objemu 1,7 kg, který obsahuje marinované kuřecí díly v oblíbených marinádách. Pro letošní rok nabízí Vodňanská drůbež i novou variantu v podobě 1kg balení, které obsahuje marinované stehenní řízky.

„Jako chuťovky, kterými lze doplnit a obohatit stůl s grilovaným masem a klobásami, můžeme doporučit novinky z produktové řady „do 15 minut“, které sice nepřipravujete na grilu, ale jako předkrm jsou ideální variantou pro uspokojení hladových strávníků, kteří čekají, než se gril rozpálí. Kuřecí křídla Hot jsou již plně osmažená česká kuřecí křídla obalená v luxusní křupavé lupínkové strouhance se špetkou chilli. Stačí je vyjmout z obalu a připravit dle doporučené přípravy. Jako další chuťovky můžeme doporučit i Kuřecí řízečky Pikant nebo Kuřecí hranolky, které jsou oblíbené především u malých strávníků, díky čemuž získaly ocenění Dětská chuťovka 2015,“ doplňuje Tea Mucková.

 

Pokračování článku a mnoho dalšího naleznete v dubnovém čísle Retail News…

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *