Správná volba tepelné barevnosti zvýrazní svěží barvu ovoce a zeleniny

Úpravou osvětlení lze zvýšit prodeje až o 10 %

Světlo je jednou ze základních podmínek lidského života. Světlo se v průběhu dne mění a tím se mění nejen pohled na svět kolem nás, ale i naše nálada a emoce. To platí dvojnásob v prostorech, které vyžadují umělé osvětlení, třeba při nakupování v obchodě.

Světlo nás může k nákupu dobře naladit, ale i odradit. Jedním z největších hráčů na trhu v oblasti osvětlení je společnost Zumtobel Group. Ta ví, že nejen příjemné prostory, moderní vybavení a kvalitní personál prodejny, ale i správné osvětlení může zvýšit prodeje.

 

Zumtobel Group je předním globálním hráčem, který nabízí inovativní řešení a široké produktové portfolio v oblasti osvětlení venkovního i vnitřního.

V dnešní době navštěvují lidé nákupní centra a obchody nejen za účelem nakupování, ale aby se zde i pobavili a prožili „dobrodružství“. Nakupující se musí především cítit příjemně a tomu napomáhá i osvětlení, které vytváří podmínky k prezentaci výrobků „v dobrém světle“ a vyvolává v nakupujícím pozitivní emoce. Inteligentně navržené osvětlení může změnit nákupní chování, a proto se inovativní systém osvětlení zaměřený na specifické cílové skupiny stává stále důležitějším prodejním nástrojem. Dle výsledků studie společnosti Zumtobel, úpravou osvětlení může obchodník dosáhnout až 10% nárůstu prodeje.

K tomu se přidává ještě jeden podstatný faktor, a tím je úspora energie. S LED výrazně ušetříte. Když se totiž zamyslíme nad celkovou rozlohou regálů, které mají být nasvícené, a otevírací dobu supermarketů, LED osvětlení je ta nejlepší volba. Vynaložená investice se poměrně rychle vrátí. LED světla jsou nejen úsporná a výkonná, ale mají i daleko delší životnost než tradiční zářivky.

LED technologie otevřela zcela nové možnosti

Změnou intenzity, kontrastu, barvy a teploty světla či jeho nasměrováním, LED osvětlení dokáže zvýraznit charakter a vnímanou kvalitu produktu a odpovídá tím současným trendům a nárokům obchodníka i spotřebitele. To ale neznamená, že by osvětlení ukazovalo produkt ve falešném světle, ono jen přirozeně umocňuje jeho kvality. Díky vyměnitelné optice můžeme zboží nasvítit z více úhlů, a to buď z jednoho místa, nebo z lineárního systému světel.

Čerstvé potraviny jako ovoce a zelenina, mléčné výrobky nebo maso a uzeniny jsou nejnavštěvovanější úseky každého obchodu s potravinami a nároky kladené na jejich osvětlení jsou veliké. Správná volba světla totiž dokreslí strukturu, umocní čerstvost a hlavně kvalitu produktu. Správná volba tepelné barevnosti zvýrazní přírodní svěží barvu ovoce a zeleniny, nakrájené uzeniny a čerstvé maso pak vyžadují jemně laděné světlo s úrovní osvětlení více než 1 000 lx.

LED svítidla produkují méně tepla a nevyzařují škodlivé IR nebo UV záření. To je důležité právě při osvětlení potravin, které reagují na tento druh záření. Chleba, pečivo i maso si zachovají čerstvost po delší dobu, než při konvenčním osvětlení, neztrácí barvu, neokorávají a cukrovinky a čokoláda neroztají. V minulosti byla svítidla vybavena proti tepelným účinkům filtry a ochrannými prostředky, ale tato ochrana byla na úkor účinnosti. Moderní LED nepotřebují žádné příslušenství ani v případě umístění v bezprostřední blízkosti potraviny.

 

 

Pokračování článku a mnoho dalšího naleznete v březnovém čísle Retail News…

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *