Speciální téma: nezávislý obchod

Kde se dobře nakupuje?

Český spotřebitel začíná být přeci jen náročnější a vybírá si, kde své peníze utratí. Tento fakt vede k tomu, že konkurence na trhu roste, a to je dobře. Představíme vám prodejny, které jsou něčím výjimečné, ať už je to nabídka sortimentu nebo přístup k zákazníkům.

Snaha odlišit se od konkurence, originalita i snaha o individuální přístup k zákazníkům – počet obchodníků, kteří vsadili na tyto parametry, pomalu ale jistě roste. Oslovili jsme několik z nich a všichni bez výjimky přiznali, že nejlepším marketingovým nástrojem, nejúčinnějším a zároveň nejlevnějším, je osobní doporučení, ústní reference od spokojených zákazníků.

Nesázejí na věrnostní programy, cenově výhodné nabídky a slevy, nejlépe podle nich prodává milý a vstřícný přístup a ochota vyhovět i nadstandardním požadavkům – to je benefit, který lidé umí ocenit a kvůli němuž se vracejí. Český spotřebitel začíná být poměrně vybíravý při rozhodování, kde utratí své peníze.

Patrný je i nárůst zájmu o tuzemské potraviny a pozitivním trendem je, že přibývá prodejen, kde se díky atmosféře a dobrému jídlu snaží vytvářet příjemný zážitek.

Sweet Secret of Raw

Ráj pro milovníky sladkostí, kteří zároveň vyznávají zdravou výživu. Cukrárna Sweet Secret of Raw je unikátní projekt zaměřený na tzv. syrovou stravu. Nabízí zákusky a dezerty bez lepku, laktózy a rafinovaného cukru. Veškerý sortiment si sami vyrábějí, a to výhradně z přírodních a hlavně tepelně neupravených surovin. Jde o poměrně nový obchod, přesto si sem zákazníci již cestu našli, a co je hlavní, pravidelně se vracejí.

„Cena našich dezertů je vyšší než v klasických cukrárnách, proto také vzhled i chuť musí být dokonalá. Nabízíme osobní přístup, poradíme, pokud jde o různé potravinové alergie a splníme i speciální požadavky. Dokážeme zaměnit ingredience v receptech na požádání a poradíme s výběrem. Nově se specializujeme na nabídku luxusních svatebních dortů bez lepku a laktózy, po kterých poptávka rapidně stoupá. Každý měsíc vyvíjíme nové dorty, které často naše konkurence kopíruje, což je pro mě známka toho, že svou práci děláme dobře. Specializujeme se také na „neokoukané“ příchutě jako například levandule nebo růže, “ říká majitelka Veronika Klamtová.

Nejžádanějším kouskem momentálně je čokoládovo-banánový dort, maracuja cheesecake a také novinka čokoládový dort s arašídovým toppingem.

Sklizeno

Kompletní nákup potravin pro celou rodinu? Do obchodů sítě Sklizeno míří spotřebitelé za širokou nabídkou zboží především od malých a středních výrobců a farmářů s prověřeným původem. Nevyhýbají se tu ani větším výrobcům, a to především tam, kde je nabídka od malých výrobců skromná nebo neexistuje. Významná část produktů je v kvalitě bio a část nabídky (zatím především maso a masné výrobky) si Sklizeno samo vyrábí ve spolupráci s partnery pod značkou Naše Miroslav.

„Koncept Sklizeno obsahuje dvě prodejní linie a nově i restauraci. Prodejny Sklizeno-opravdové jídlo nabízejí českou lokální produkci a Sklizeno-foodie market nabídku navíc rozšířilo o kvalitní potraviny především ze západní Evropy. Chodí k nám především lidé, kterým záleží na tom, co jedí – chtějí potraviny bez zbytečné chemie, které dobře chutnají a kontrolují jejich původ. Tak to podle mě má být, respektive by bylo ideální, kdyby tyto vlastnosti potravin zajímaly všechny,“ je přesvědčen David Kukla, zakladatel sítě prodejen lokálních potravin Sklizeno.

Personál prodejen je vyškolen, aby dokázal zákazníkovi odpovědět na dotazy týkající se složení i původu potravin a uměl poradit s výběrem.

 

 

Pokračování článku a mnoho dalšího naleznete v březnovém čísle Retail News…

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *