7. dubna je Světový den zdraví

Zdraví nejen jako marketingový nástroj

Lidské zdraví determinuje z 50 % životní styl, z 20 % genetický základ, 20 % životní prostředí 20 % a z 10 % zdravotnické služby – největší podíl tak připadá na způsob života, který kvalitu našeho zdraví výrazně ovlivňuje. Zájem o zdravý životní styl roste, především o zdravé a správné stravování.

Lidé chtějí vědět, co si kupují a co jedí. Více než dvě třetiny Čechů (70 %) se zajímají o správnou výživu. Průzkum iniciativy Vím, co jím a piju ukázal, že ačkoliv se znalosti Čechů o správné výživě zlepšují, mnoho lidí neumí vybrat potraviny vhodné pro udržení dobrého zdraví.

Výživovým údajům, které jsou uváděné na potravinách, Češi nerozumí nebo na jejich čtení a interpretaci při nákupu nemají čas. Navíc pouze 4,8 % Čechů se domnívá, že má možnost volby a nabídka vhodných potravin je dostatečná.

Orientaci při výběru nutričně vyvážených potravin spotřebitelům usnadní např. logo Vím, co jím, díky kterému zákazník na první pohled ví, že daný výrobek neobsahuje kritické množství rizikových živin. „Za poslední tři roky u označených výrobků logem Vím, co jím zaznamenáváme nárůst prodeje. Logo propaguje výhody a přednosti výrobku,“ uvádí obchodní ředitelka společnosti Fabioprodukt, výrobce rostlinných olejů. Jako jeden z hlavních důvodů vidí osvětovou kampaň o řepkovém oleji, ke které přispěla iniciativa Vím, co jím.

Iniciativa se dlouhodobě věnuje osvětovým kampaním a vyvrácení mýtů, které kolem potravin kolují. Tyto kampaně staví na vědecky podložených argumentech a na stále rostoucím počtu odborných garantů, mezi které patří odborníci na kvalitu a technologii potravin, výživový poradci, nutriční terapeuti, obezitolog, praktický lékař a další.

„Televizní komunikaci ovesných kaší Emco cíleně zaměřujeme na produkt logem Vím, co jím. Tento směr komunikace zvýšil naše prodeje o 17 %,“ komentuje Renata Holatová, produktová manažerka společnosti Emco a dodává, že kategorie produktů s image „zdraví“ roste rychleji než standardní produktové řady.

 

Pokračování článku a mnoho dalšího naleznete v březnovém čísle Retail News…

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *