Drogerie Teta poskytne data z věrnostního programu dodavatelům

Informace pro lepší oslovení zákazníka

P. k. Solvent, provozovatel drogerií Teta, oznámil další plánovanou expanzi své modernizované sítě Duhová Teta. Příští rok v dubnu by mělo být těchto prodejen v Česku zhruba 450 a do konce roku 2018 až 600. K úspěšné expanzi má firmě pomoci spolupráce s výzkumnou agenturou Nielsen, tzv. projekt Loyalty.

Síť původních drogerií, provozovaných nejčastěji v obchodní alianci (tzv. Žlutá Teta), získá příští rok v dubnu nové jméno a logo Top Drogerie. Prodejen Top Drogerie má být 350, jsou umístěny především v menších městech a nabízejí tradiční drogistický sortiment.

Projekt Loyalty

K úspěšné expanzi má pomoci tzv. projekt Loyalty, internetová platforma sledující prodeje i transakce majitelů věrnostních karet. Má umožnit dodavatelům i p. k. Solvent pochopit a prozkoumat chování zákazníků. Projekt se inspiroval v Pobaltí, kde funguje spolupráce Nielsenu s tamějšími sítěmi drogerií.

„Většina loajalitních programů slouží v Česku jen jako další prostředek k promocím. Většinou tak platí, že dodavatel hlídá svá data, obchodník svá a vzájemně je nesdílejí. To my nechceme,“ uvedl Petr Křiklan, retailer services director Nielsenu. „Chceme přinést webovou platformu, která bude pro všechny stejná, se stejným prostředím pro všechny uživatele, tedy pro Nielsen, p. k. Solvent i pro dodavatele. P. k. Solvent tak uvidí data, která bude platforma obsahovat, a dodavatelé budou mít přístup k informacím v kategoriích, v nichž podnikají.“

Do všech analýz se budou podle Křiklana promítat segmentace zákazníků, aby bylo vidět, jak jednotlivé zákaznické segmenty reagují. Základní zákaznické segmentace budou tři: podle úrovně loajality, cenové citlivosti a reakce na promoční akce. Kromě standardizovaného reportingu v pravidelných aktualizacích by měl výzkum poskytovat i dodatečné hloubkové analýzy na míru.

„Spolupráce s drogerií p. k. Solvent bude spočívat v propojení informací z pokladních systémů s věrnostními klubovými kartami Teta prodejen. My budeme moci říci, které typy zákazníků jaké zboží nakupují. Pro dodavatele to bude nástroj k tomu, aby věděli, jaké typy výrobků mají uvádět na trh, jak mají zacílit zavádění nových výrobků, které zboží dávat do letáků a promoční akce, aby zbytečně nepromovali zboží, o které zákazníci nemají zájem, aby naopak připravili nabídku šitou na míru zákazníkům, o nichž se dozvěděli, jakému druhu zboží dávají přednost,“ uvedl Křiklan pro Retail News. Smyslem spolupráce je zachovat věrnost zákazníků, ale zároveň poskytnout dodavatelům informace o domácnostech, které nakupují v drogeriích určité druhy zboží. Dodavatelé tak budou moci upravit marketingovou strategii, když zjistí, zda se jim vyplatí reklama v televizi, zda nebude lépe zaměřit se na média s přesnou cílovou skupinou, kterou potřebují.

 

 

Pokračování článku a mnoho dalšího naleznete v prosincovém čísle Retail News…

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.