Možnosti mobilního marketing nejsou plně využity

Mobil jako nástroj pro nákup i prodej

Chytrá mobilní zařízení nám změnila život. Jsme online a ustavičně ve střehu, abychom „byli v obraze“, co je nového. Změnila způsob, jakým pracujeme, komunikujeme i nakupujeme.

Průzkumy a analýzy předpovídají, že v nejbližších letech budou velké investice směřovat do oblasti mobilního marketingu. Chytrá mobilní zařízení, která umožňují svým majitelům neustálé online připojení, tak představují potenciálně velmi silný marketingový kanál, který má oproti jiným jednu zásadní odlišnost. Svůj smartphone má jeho majitel totiž prakticky neustále při sobě a průběžně ho kontroluje. „Mobil je nový trh, a tak k němu musíme přistupovat,“ komentuje vývoj Jiří Budinský, Head of Mobile ve společnosti E-commerce Holding.

Jaký je mobilní život českých zákazníků?

Jak zasáhnout zákazníka pro něj nejvhodnější cestou, správným médiem a ve správný okamžik? Odborníci vidí budoucnost v mobilech. Právě mobil bereme do ruky, když se nudíme, čekáme ve frontě apod. A nezáleží na věku, pohlaví, původu a vzdělání… O tom hovořil na úvod listopadové konference Mobile marketing 2015, kterou organizovala společnost Blue Events, Tomáš Pflanzer, Head of Digital, Nielsen Admosphere. 84 % uživatelů má podle průzkumu mezi internetovou populací, smartphone mladší tří let. Téměř pětina (19 %) má ve svém mobilu nějakou placenou aplikaci. Nejvíce za aplikace utratili majitelé iPhone. 47 % uživatelů Facebooku komunikuje jen prostřednictvím mobilu.

Trendem, jehož možnosti jsme ještě nedocenili, je nositelná elektronika, tzv. wearables. Češi si ji v současnosti spojují především s fitness a zdravotnictvím. „Mobilní život se mění, budoucnost je úžasná. Někdy ale nepotřebujete hi-tech věci a pro dobrý mobilní marketing stačí skvělý nápad,“ uzavřel své vystoupení Tomáš Pflanzer.

 

 

 

Pokračování článku a mnoho dalšího naleznete v prosincovém čísle Retail News…

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.