Ovoce a zelenina jako celoroční zdroj vitamínů

Na „tržiště“ do řetězce

Výběr čerstvého ovoce a zeleniny po celý rok jsou pro zákazníka samozřejmostí. S rozšiřující se nabídkou ovšem rostou i jeho požadavky na způsob prezentace, kvalitu a chuť. Úseky s ovocem a zeleninou v prodejnách řetězců se v posledních letech vizuálně mění v „tržiště“, kde si zákazník vybírá z přehledně vystavených druhů ovoce a zeleniny.

Dlužno říci, že nevybírá jen očima, ale prohlíží, osahává a přehrabuje, aby si vybral ty nejlepší kousky.

Vzhledem k citlivosti sortimentu je proto důležité, aby mu personál prodejny věnoval patřičnou péči, tedy průběžně třídil a odstraňoval poškozené kousky.  Povadlá zelenina a nahnilé kousky ovoce jinak vrhají smutný pohled na celou prodejnu.

Vitamínová klasika

Součástí našeho jídelníčku jsou již od pradávna jablka, a to ve všech možných podobách a úpravách. Zároveň patří mezi celosvětově nejpopulárnější ovoce. Jablka jsou také hlavním druhem ovoce, které se u nás pěstuje. Podle Ovocnářské unie České republiky se na našem území v intenzivních výsadbách jabloní každoročně vyprodukuje kolem 140 tis. tun konzumních jablek. Hlavními odrůdami jsou Idared, Golden Delicious, Jonagold, Gloster, Šampion, Rubín atd.

Podle průzkumu „Ovoce a zelenina ve stravování dětí“, který pro řetězec Albert v létě 2014 realizovala společnost Ipsos, patří jablka u dětí dokonce k nejoblíbenějšímu druhu ovoce, a to v 79 %. Na druhém místě jsou banány (53 %). S výrazným odstupem za nimi se umístily jahody (23 %) nebo meloun (21 %).

 

Pokračování článku a mnoho dalšího naleznete v listopadovém čísle Retail News…

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *