Od nenápadnosti po dominantní designový prvek

Po čem si zákazník šlape

Ke vzhledu a atmosféře prodejny neodmyslitelně patří i podlahová krytina. Ne vždy plní pouze funkci užitnou. Atmosféra, kterou obchod nabízí, patří v době rostoucích online prodejů k významným konkurenčním faktorům kamenné prodejny. Jde o to, aby se zákazník v prodejně cítil příjemně a měl chuť se vrátit.

Synonymem pro důkladně provedenou práci, je udělat něco „od podlahy“. Podlaha prodejní plochy by měla být nejen důkladně provedená, aby plnila svou hlavní funkci, ale musí splňovat řadu dalších požadavků podle zaměření obchodníka.

Řetězec s obuví Humanic se v rámci zkvalitnění služeb zákazníkům rozhodl v letošním roce zrekonstruovat své klíčové prodejny v Brně a Praze. Proměnou prošla prodejna v brněnské Galerii Vaňkovka a dvě pražské pobočky na Národní třídě a v obchodním centru Metropole Zličín. Nadcházející kolekci Humanic podzim/zima 2014/2015 si tak zákazníci vychutnávají již v nově pojatých prodejnách.

O originální vzhled obchodů se i tentokrát zasloužil architekt Mgr. Hans Michael Heger, který pro milovníky bot připravil moderní designové prostředí plné módní inspirace. Podlaha v nenápadném odstínu šedé prostor opticky prosvětluje.

Pop-Up-Stores

Spolu s měnícími se nároky na maloobchodní koncepty se mění i nároky na podlahová řešení. Vznikají „obchody“ na pár dnů či týdnů v podobě pop-up-stores nebo akčních ploch.

Spojuje je časově omezený interval, po který fungují, a potřeba odlišit se. Od toho se odvíjí i požadavky na podlahovou krytinu. Design a povrch podlahy na prodejní ploše, která je jim vyhrazena, je šancí, jak se odlišit a nabídnout zákazníkovi pocit výlučnosti daného místa a situace. Podlahová krytina musí být zároveň flexibilní, protože se mění spolu s akcí, která se na daném místě realizuje.

Příkladem českého pop-up store může být letní akce Centra Chodov, které otevřelo v červnu jako originální Green Pop-Up-Store, prodejnu s udržitelnou módou českých návrhářů. Pop-up store poskládaný z použitých dřevěných bedniček nabízel do konce srpna sortiment talentovaných tuzemských designérů. Celkové pojetí pop-up-store podtrhoval i design podlahové plochy.

 

Pokračování článku a mnoho dalšího naleznete v říjnovém čísle Retail News…

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *