Linde MH: vše pro bezpečnost řidiče

Vozíky pro běžný provoz i do nepohody

Vidět na vlastní oči, jak se testuje bezpečnost a životnost vysokozdvižných vozíků je vzácná. Vývojové a testovací centrum společnosti Linde Material Handling v německém Aschaffenburgu se novinářům otevřelo při příležitosti 11. ročníku mezinárodního mistrovství řidičů vysokozdvižných vozíků. Užitné vlastnosti vysokozdvižného vozíku může ocenit i laik, např. při nákupu v prodejně cash & carry. Co všechno se však skrývá za jejich hbitým a sebejistým pohybem v uličkách distribučního centra? Mnohaletý vývoj, průběžné zdokonalování, preciznost a v neposlední řadě důraz na bezpečnost provozu – a řidiče.

„Vozíky Linde jsou již dlouhá desetiletí zárukou bezpečnosti, robustnosti a výkonnosti, a není proto divu, že často bývají nasazovány v extrémních podmínkách,“ říká Hans-Joachim Wenzel, který se svými více než 30letými zkušenostmi z konstrukce a vývoje řídí u firmy Linde Material Handling (Linde MH) od roku 2003 zkoušky vozíků ve vývojovém centru.

Jednou z částí rozsáhlého zkušebního programu, kterým Linde MH zajišťuje, aby vozíky vždy nejen splňovaly požadavky norem z hlediska bezpečnosti, ale aby navíc splňovaly i ještě vyšší požadavky, které si klade sama firma na bezpečnost, životnost a výkon vozíků i v těch nejobtížnějších pracovních podmínkách, jsou i nové testovací metody s podporou IT.

Zkušební metody s podporou softwaru pronikají i do testů ověřujících provozní bezpečnost podle norem. Společně se softwarovou společností Renow vyvinulo Linde MH nový IT systém pro analýzu výhledu podle ISO 13564. Pomocí údajů z CAD konstrukce byl vytvořen 3D pohled z vozíku. Technik nyní může pomocí speciálních brýlí testovat z pozice řidiče kompletní výhled do okolí v okruhu 360°.

Již ve vývojové fázi je tak možné provádět test výhledu v souladu s normou, ale také zkoumat a zlepšovat nové koncepce sloupu vozíku, které zaručí řidiči optimální podmínky.

Moderní testovací metody využívá Linde MH v testovacím centru vybaveném šesti testovacími trasami a překážkovými dráhami, 25 velkými zkušebními stanicemi pro testy komponent a četnými malými zkušebními pracovišti. Zdejší odborníci zkoumají stabilitu vozíků a jejich schopnost pracovat za extrémních teplot a rovněž ověřují, jaký vliv mohou mít nehody na vozík a bezpečnost řidiče.

Proto provádějí četné testy nárazů a nájezdů, nechávají na vozíky dopadat břemena a předměty, najíždějí vidlicemi vozíku na kryt baterie, aby se ujistili, že nedojde k jejímu poškození a aby řidiči a jeho okolí nebyli vystaveni nebezpečným situacím.

 

Pokračování článku a mnoho dalšího naleznete v říjnovém čísle Retail News…

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *