Eshopy: připravenost pro mobilní zařízení je nezbytností

Přizpůsobte web svým zákazníkům

Připravenost webových stránek pro mobilní telefony a jiná multimediální zařízení je třeba brát velmi vážně, jelikož se stává velkou konkurenční výhodou. V České republice vykazujeme dlouhodobě jedny z nejvyšších čísel v množství eshopů na obyvatele, zároveň jsou tuzemští zákazníci zvyklí na poměrně vysokou úroveň služeb – ať už se jedná o šíři sortimentu, platební metody, či např. doručovací doby.

Český trh s eshopy se v posledních měsících navíc rozrůstá o prodejce potravin. (Více najdete na str. 14-17.) Kromě dříve osamoceného online obchodu společnosti Tesco přibývají agresivní hráči jako je Rohlik.cz či Kolonial.cz. Vzniká celá řada zajímavých projektů. Zdaleka ne všichni prodejci na trhu však disponují skutečně moderním řešením, které obslouží maximum zákazníků i na mobilních zařízeních.

Podle výzkumu, který proběhl při soutěži WebTop100, je 12 % všech zhlédnutí stránek na českém internetu realizováno prostřednictvím mobilního zařízení (zdroj: lupa.cz, 2014). Skrze mobily a tablety je pak realizováno až 8 % nákupů v eshopech. Každým dalším rokem pak můžeme očekávat výrazný růst těchto čísel, stejně tak zvyšující se váhu „mobile friendly“ webů v mobilním vyhledávání společnosti Google.

Co je a co není responsivní design

Jak zajistit pro váš portál responsivní design, který je dnešním trendem? Především je třeba zmínit, co je a co není responsivním designem. Od klientů často slýcháme: „My už ale máme responzivní design, vždyť se velikost webu přizpůsobí oknu mobilního prohlížeče!“ Musíme zpravidla klienta, který tuto větu pronese, zklamat. Toto není responsivní design.

Kompletně responzivní web na každé jednotlivé stránce nabídne uživateli relevantní obsah vzhledem k zařízení, na kterém si webové stránky prohlíží. Ať už se jedná o velikost a umístění konkrétních prvků, či naopak nezobrazení těch pro mobilní zařízení nepodstatných.

Ať už připravujete mobilní web pro konkrétní sadu stránek (zpravidla na vlastní subdoméně), či plně responsivní řešení, je důležitý celkový výsledek zobrazený uživateli.

Pokračování článku a mnoho dalšího naleznete v letním čísle časopisu Retail News…

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *