Jak vrátit do marketingové branže radost?

Nápad, pozitivní emoce a vtip

Často frekventovanými výrazy v oblasti obchodu a marketingu jsou emoce a zážitek, které vedou zákazníka k cíli – tedy realizaci nákupu. Spolu s nimi by se ale nemělo zapomínat na obyčejnou lidskou radost.

16. ročník konference Marketing Management byl zasvěcen otázce, jak vrátit do marketingové branže radost. Hovořilo se o proměně myšlení, odlišném způsobu exekuce kampaní i o tom, jak z lidí udělat ambasadory značky.

Rumunský ovčák pobavil i inspiroval

Loredana Popasav, koučka z Making Change Work UK mluvila o mýtech, které brání v radosti. Včerejšek je vzpomínka, zítřek je sen, ale dnes můžete udělat změnu, vyzvala kromě jiného účastníky k zamyšlení.

Peter Field, Marketing Consultant a spoluautor výzkumu IPA Effectiveness Awards prezentoval výsledky studie 700 značek v 83 zemích světa za posledních 30 let. Z dat vyplývá, že radost a emoce rozhodují o tom, zda bude značka úspěšná v dlouhodobém měřítku. Pro úspěšného marketéra je nezbytné vhodně kombinovat krátkodobou aktivaci spojenou s budováním značky s dlouhodobě emočně zabarvenými kampaněmi, které mají i dlouhodobě větší efekt.

Catalin Dobre z McCann Bucharest představil úspěšnou kampaň společnosti Vodafone, který do reklamní kampaně v Rumunsku zapojil mladého ovčáka Ghitu Ciobanula, který svůj pastýřský život začal zaznamenávat na sociální sítě a doslova přes noc se stal celebritou. „Zapojili jsme skutečné lidi, to je tajemstvím úspěchu naší kampaně,“ vysvětil Dobře a dokladoval to úspěchem navazující kampaně, ve které zase udělali hrdinky sociálních sítí z opuštěných babiček – kuchařek.

Odpolední program se nesl ve znamení přehlídky marketingových kampaní. Na řadu přišly nejdříve kampaně chválené odbornou marketingovou veřejností. Následovali finalisté Marketingového počinu roku.

 

Pokračování článku a mnoho dalšího naleznete v časopise Retail News…

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *