Na trhu zmrzliny vládne Míša a Mrož

Zákazník oceňuje poctivé zmrzliny bez náhražek

Jedna česká domácnost ročně spotřebuje přibližně sedm litrů zmrzliny. Spotřeba stoupá především v letních měsících, kdy na jednu kupující domácnost připadne průměrně litr zmrzliny měsíčně.

Zmrzliny tvoří druhý největší segment z pohledu výdajů za mražené zboží. Zmrzliny, především impulsní, zároveň patří k sortimentům, jejichž prodej výrazně ovládá počasí. Chladné léto je tak předznamenáním špatných prodejů. Nejčastěji si podle panelu domácností GfK Czech za období 1. 1. 2013 – 31. 12. 2013 vs 1. 1. 2014 – 31. 12. 2014 české domácnosti dopřejí zmrzlinu, kterou si přinesou domů, v průměru každý měsíc.

Podle průzkumu Market & Media & Lifestyle – TGI, 3. kvartál 2014 a 4. kvartál 2014 agentury MEDIAN konzumovalo v posledních dvanácti měsících rodinná balení zmrzliny 48,4 % domácností a zmrzliny na dřívku (impulsní zmrzliny) 56,8 % domácností. Rodinná balení konzumují domácnosti nejčastěji méně než 1x měsíčně, (45,2 %), druhá nejsilnější skupina (27,6 %) si rodinné balení zmrzliny dopřává 1x měsíčně. Zmrzliny na dřívku (malá balení) domácnosti v posledních dvanácti měsících konzumovaly nejčastěji s frekvencí 1x měsíčně a méně často (39,8 %). Na druhém místě pak s frekvencí 2–3x měsíčně (33,9 %).

Důraz na kvalitní suroviny

Současný trh se zmrzlinami je z velké části rozdělen mezi dvě nejúspěšnější značky, Algida a Prima. Skokanem roku se stala zmrzlina Pegas, jejíž prodeje loni meziročně vzrostly o třetinu a dosáhla tržního podílu 10 %. Podíl 15 % na trhu si opět udržela zmrzlina Mrož. Zmrzlina Mrož i značka Pegas jsou vyráběny v Opavě v moderní továrně Prima, která patří potravinářské společnosti Bidvest.

Prima zmrzlina si velmi zakládá na poctivosti a výběru kvalitních surovin. „Málokdo ví, že tradiční zmrzlina Mrož jahodový obsahuje tvaroh, smetanu a více jak 50 procent jahod. Přitom by mělo být samozřejmé, že se jahodová zmrzlina bude vyrábět z jahod a ne ochucovadel a barviv,“ říká brand manažer značky Prima zmrzlina Lukáš Dědek. Zákazníci, nebo spíše jejich chuťové buňky, v posledních letech kvalitu sami vyhledávají a na českém trhu jsou uměle chutnající zmrzliny bez kvalitních a pravých surovin bez šance na úspěch.

Pro letošní rok Prima připravila hned několik novinek. Jednou z nejvýraznějších je řada Pegas, která se rozšířila o novinky Pegas Premium Caramel, Pegas duo a Pegas citrón s limetkou. Další z novinek navázala na úspěšný čokoládový nanuk Pegas Choco Milk zalitý pravou čokoládou. Ten si nově mohou zákazníci zakoupit ve vaničce v rodinném balení. Z přírůstků do rodiny Mrož se nově představil Mrož jogurt s borůvkami, což je pro Mrože úplně nové spojení chutí, a Mrož meruňkový ve vaničce.

V současné době se snaží Prima více prosazovat také značku Pegas. „Pegas chceme v letošním roce podporovat intenzivněji, než tomu bylo dříve a vytvořit z ní druhý pilíř naší roční produkce zmrzlin,“ shrnul plán na letošní rok Lukáš Dědek. V období od května do půlky srpna budou moci diváci vidět na televizním kanálu Nova TV reklamní spoty a sponzoring Pegas. Po úspěšném představení novinek pro rok 2015 se značka pomalu chystá k plánování nadcházející sezóny, která by měla být hotová v březnu roku 2016. Plány do budoucna vidí Prima zmrzlina zejména v podpoře rozvíjet reklamu na Mrože a Pegas.

Novinky s vůní dálek

Portfolio značky Algida je široké a ani letos v něm samozřejmě nechybí novinky, ať už jde o Magnum Infinity nebo zmrzlinu Big Milk Stracciatella, která se nabízí i v příchutích Vanilla, Choco a Fruit. Fanoušci značky určitě ocení, že se Algida zavázala, že bude nakupovat kakao pouze od farmářů s udržitelným rozvojem. Značka Pinko se pro letošní rok inspirovala cizokrajnými příchutěmi a vůněmi, konkrétně brazilskou oblastí Pará na březích řeky Amazonky. P

rávě zde totiž na štíhlých palmách roste ovoce, které se stalo hlavní složkou jejích letošních novinek. Açai jsou tmavě fialové plody, jejichž chuť připomíná kombinaci čokolády a lesního ovoce. Na zákazníky tak čeká zmrzlina Açai se smetanou v čokoládě, Píšťalka Vanilka – Açai nebo nanuky z oblíbené řady Piccolo.

 

ek / materiály firem

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *